- Objavljeno:
2023-10-17
- Čas branja: 5 minut
Pri Hyundai Ionig očara izjemnost velike delovne napetosti baterij
Datum objave:
17. oktober 2023
Avtor:
Brane Janjič / Željko Purgar
Avtor fotografij:
Željko Purgar
Hyundai ioniq 6 postavlja merila za sodobne električne avtomobile z izjemnim izkoristkom najmočnejših polnilnic in veliko energetsko učinkovitostjo idealne aerodinamike. Prednost pred tekmeci izhaja iz napredne tehnologije baterij z delovno napetostjo do 826 V. Rešitev omogoča, da se avtomobil na polnilnicah največje moči polni izjemno hitro oziroma dosega v primerjavi z drugimi avtomobili tega cenovnega razreda izjemne moči.
V bistvu se s takšnimi močmi in v takšnem obsegu polnijo le redki avtomobili, za katere je potrebno odšteti dvakrat ali celo trikrat več denarja. Prav to je potrditev naprednosti in izjemnih zmogljivosti najsodobnejših električnih avtomobilov skupine Hyundai, ob splošno uveljavljenem načinu korejskih avtomobilskih izdelovalcev, da v cenovno sprejemljive razrede vnašajo opremo in tehnološke rešitve najdražjih avtomobilov. S tem na poseben način demokratizirajo avtomobilski trg in z lastnim primerom vlečejo za seboj tudi vse druge. Med našim preizkusom smo na polnilnicah DC nominativne moči 350 kW izmerili največjo moč polnjenja 240 kW pri 52-odstitni polnosti baterije. Avtomobil se torej do več kot polovice polnosti baterije polni z največjo močjo, kar ne zmorejo drugi, cenovno primerljivi električni avtomobili, ob za tretjino manjših močeh polnjenja. Skladno s tem so njihovi časi polnjenja na polnilnicah največje moči občutno daljši. Povsem prazna baterija hyundaia ioniq 6 se do polovice napolni med desetimi in enajstimi minutami. V tem času se doseg vožnje po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo v idealnih vremenskih razmerah poveča za približno 190 km, doseg ob vožnji po regionalni cesti z največjo dovoljeno hitrostjo 90 km/h pa za približno 280 km. Z desetminutnim vmesnim postankom je tako po avtocesti možno prevoziti okoli 570 kilometrov. Če je postanek daljši, na primer za malico ali kosilo na poti, pa se doseg avtomobila skorajda podvoji in znaša preko 750 kilometrov. To je povsem primerljivo z uporabniško izkušnjo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Povsem prazna baterija se za nadaljnjih 100 km vožnje po avtocesti napolni v približno šestih minutah,
za vožnjo po regionalni cesti pa celo v samo štirih minutah.
Hyundai ioniq 6 je prepričljiv tudi na najbolj množičnih hitrih polnilnicah DC z največjo močjo 50 kW. Na teh polnilnicah se polni z največjo močjo 49,6 kW do 92-odstitne polnosti. V eni uri, kolikor znaša čas polnjenja na polnilnicah DC moči 50 kW, po izteku katere ponudniki polnjenja po pravilu zaračunavajo kazenske minute, se povsem prazna baterija napolni do 65 odstotkov. Tako pri polnjenju na polnilnicah največje moči, kot na polnilnicah DC 50 kW, ioniq 6 proti koncu polnjenja samodejno zmanjša moč polnjenja na 7 kW za minuto ali dve. Kot, da bi se nekoliko odpočil, dodatno ohladil baterijski sklop in nato do konca napolnil baterijo. To je vsekakor dokaz, da avtomobil nenehno vzdržuje idealno temperaturo baterijskega sklopa in tako zagotavlja obstojnost baterije, oziroma zmanjšuje možnost degradacije tudi ob pogostem agresivnem polnjenju z največjimi močmi. Na polnilnicah največje moči smo tudi opazili, da se polnjenje samodejno prekine ob približno 70-odstotni polnosti. Težko je oceniti ali gre za posledico posebnega protokola zaščite baterijskega sklopa ali težav s hlajenjem polnilnic. Ne glede na ponudnike storitve polnjenja (to seveda ne velja za polnilnice znamke Tesla) so polnilnice največje moči v Sloveniji enega proizvajalca, za katerega velja, da njihov sistem hlajenja ne deluje najboljše in so posledično moči polnjenja na njih velikokrat daleč od pričakovanih, oziroma se ob ponovnem zagonu polnjenja po prekinitvi izpiše, da za polnjenje ni dovolj razpoložljive moči. Kakor koli že. Po prekinitvi polnjenja, je v primeru, da polnilnica dovoli nadaljevanje polnjenja, moč ob ponovnem zagonu enaka kot ob prekinitvi.
Avtomobil se polni na polnilnicah AC z največjo močjo 11 kW. Proizvajalec napoveduje, da se na njih povsem prazna baterija napolni v sedmih urah in desetih minutah. Med testiranjem smo izmerili sedem ur in 30 minut. Torej bo ob polnjenju doma, preko AC polnilnice moči 11 kW, povsem prazna baterija napolnjena v času trajanja najcenejše tarife za električno energijo in omrežnino. Tudi po uveljavitvi novega načina obračunavanja omrežnine. Po zaključku povratne vožnje po avtocesti med Mariborom in Ljubljano se baterije preko polnilnice AC moči 11 kW polnijo približno pet ur. V osmih urah bo torej avtomobil možno ponoči doma znova napolniti ob prevoženih približno 250 pretežno avtocestnih kilometrov tudi ob uravnavanju moči polnjenja glede na drugo porabo električne energije v hiši.
Čeprav znaša nominalna velikost baterije 77,5 kWh, »izpusti« Ioniq 6 iz povsem polne baterije do trenutka, ko se na merilniku polnosti izpiše nič odstotkov, med 75 in 76 kWh električne energije. Ob preračunavanju porabe, polnosti baterije in količine električne energije, ki jo avtomobil »iztisne« od popolne polnosti do oznake nič odstotkov na merilniku, smo ocenili, da znaša v idealnih vremenskih razmerah ob vožnji po tipični slovenski krajini doseg na prevladujoči avtocestni poti 382 kilometrov, na regionalni cesti pa 554 km. Ob polnjenju smo zabeležili izgube v višini osem do 13,5 odstotka. Slednja vrednost je bila izmerjena ob polnjenju neposredno po zaključku avtocestne vožnje. Ob tem ne gre spregledati, da je Hyundai že pri svojih prvih električnih avtomobilih relativno velik delež električne energije ob polnjenju namenjal uravnavanju temperature baterijskega sklopa. Ob tem velja, da so pri manjših močeh polnjenja, izgube večje.
Med prednosti ioniqa 6 sodi tudi možnost napajanja električnih naprav iz pogonske baterije preko vtičnice za polnjenje. Največja moč tovrstnega odjema električne energije znaša 3,6 kW. Rešitev zna biti še posebej zanimiva ob izpadih električnega omrežja. Tehnologija V2L (Vehicle to Load) je v marsičem primerljiva s tehnologijo V2G.
VIR: Naš Stik